Tuesday, November 15, 2011

. perempuan itu dengan pilihan itu .



Ya Rabb ,

jika ada dua pilihan dan di antaranya adalah dia , tentu aku akan memilihnya . . .
jika ada sepuluh pilihan dan di antaranya adalah dia , tentu aku akan memilihnya . . .
jika ada seratus pilihan dan di antaranya adalah dia , tentu aku akan memilihnya . . .

dan , jika hanya ada satu pilihan dan tidak ada dia dalam pilihan itu . . . maka , aku pun akan menerimanya sebagai pemberian terbaik daripadaMU . aku tidak akan memaksa diriku untuk memilihnya . . .

buatlah aku mencintai pilihan yang KAU berikan ,
buatlah aku setia pada pilihan yang KAU tentukan , dan . . .
buatlah aku menyayangi pilihan yang telah KAU amanahkan .

regards ,

dipetik dan diubahsuai : http://www.facebook.com/tidur.lar.wei

No comments:

Post a Comment